تبلیغات کلیکی

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یک مدل تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ‌کنندگان برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با محصول یا خدمات خود پیشنهاد قیمت می‌دهند و تبلیغات آنها برای کاربرانی که آن کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند نمایش داده می‌شود. تبلیغات PPC راهی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا مستقیماً به مخاطبان هدف خود دست یابند، موفقیت کمپین‌هایشان را اندازه‌گیری کنند و هزینه‌های تبلیغاتی خود را کنترل کنند. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ایجاد کپی تبلیغاتی جذاب، کسب و کارها می توانند کمپین های موثر PPC ایجاد کنند که نتایج را ارائه می دهد.

"تبلیغات PPC ابزار قدرتمندی برای کسب و کارهایی است که به دنبال دستیابی به مخاطبان هدف خود به روشی مقرون به صرفه و قابل اندازه گیری هستند. با هدف قرار دادن کلمات کلیدی و جمعیتی خاص، کسب و کارها می توانند با مشتریان بالقوه ای که فعالانه در جستجوی محصولات یا خدمات خود هستند، ارتباط برقرار کنند." 

WordStream، شرکت تبلیغات آنلاین

 

تبلیغات کلیکی چیست؟

PPC مخفف Pay-Per-Click و به معنی پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است. نمایش تبلیغات از نوع پرداخت به ازای هر کلیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ رایج است. در این نوع از تبلیغات کلیکی، زمانی که مخاطب بر روی تبلیغ شما کلیک کند، هزینه آن از شما کسر می‌شود، از این رو تبلیغات به صرفه و موثری است. 

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) نوعی مدل تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ‌کنندگان هر بار که کاربر روی یکی از تبلیغات خود کلیک می‌کند، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند. این مدل به طور گسترده در صنعت بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به کسب و کارها اجازه می دهد مخاطبان خود را به طور مستقیم و مؤثر هدف قرار دهند.

تبلیغات PPC اساساً یک سیستم مناقصه است که در آن تبلیغ‌کنندگان برای قرار دادن تبلیغات در موتورهای جستجو یا سایر سیستم عامل‌های دیجیتال با یکدیگر رقابت می‌کنند. این تبلیغات برای کاربرانی نمایش داده می شود که کلمات کلیدی خاص مرتبط با تجارت، محصول یا خدمات تبلیغ کننده را جستجو می کنند. 

تبلیغ کنندگان برای کلمات کلیدی که می خواهند هدف قرار دهند پیشنهاد می دهند و سپس موتور جستجو یا پلتفرم تبلیغات را با بالاترین قیمت پیشنهادی نمایش می دهد.

تفاوت CPC و PPC چیست؟

خیلی از افراد CPC و PPC را یکسان می‌دانند؛ اما لازم است بدانید که، PPC و CPC از نظر فنی یکسان نیستند. PPC به سبکی از بازاریابی اشاره دارد که شامل پرداخت هزینه برای کلیک روی تبلیغات می‌شود و CPC به مقدار پولی اشاره دارد که با یک کلیک روی تبلیغ خود پرداخت می‌کنید.

مزایای تبلیغات کلیکی

تبلیغات PPC نسبت به سایر اشکال تبلیغات آنلاین مزایای متعددی دارد.

  •  راهی را برای کسب و کارها فراهم می کند تا مستقیماً به مخاطبان هدف خود دست یابند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کلمات کلیدی خاص مرتبط با محصول یا خدمات خود را انتخاب کنند، به این معنی که تبلیغات آن‌ها به کاربرانی که از قبل علاقه‌مند به آنچه ارائه می‌دهند، نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات PPC بسیار قابل اندازه گیری است. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند موفقیت کمپین‌های خود را در زمان واقعی پیگیری کنند و تعداد کلیک‌ها، بازدیدها و تبدیل‌ها را ببینند. این به مشاغل اجازه می دهد تا کمپین های خود را برای حداکثر نتایج و بازگشت سرمایه بهینه کنند.
  • تبلیغات PPC به مشاغل اجازه می دهد تا هزینه های تبلیغات خود را کنترل کنند. برخلاف مدل‌های تبلیغاتی سنتی که در آن کسب‌وکارها برای نمایش‌ها یا بازدیدها هزینه پرداخت می‌کنند، با تبلیغات PPC، کسب‌وکارها فقط زمانی پرداخت می‌کنند که شخصی روی تبلیغ آنها کلیک کند. این بدان معناست که کسب و کارها می توانند بودجه ای برای کمپین تبلیغاتی خود تعیین کنند و فقط به ازای کلیک هایی که دریافت می کنند پرداخت کنند.
  • تبلیغات PPC مقرون به صرفه است.
  • تبلیغات کلیکی از نوع PPC سریع به نتیجه می‌رسند.
  • به راحتی می‌توانید تبلیغات PPC را کنترل و آزمایش کنید.
  • تبلیغات PPC به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان ایده‌آل خود را مورد هدف قرار دهید.
  • تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو، تأثیر کمی بر تبلیغات PPC دارند.
  • داده‌های تبلیغات PPC می‌تواند استراتژی SEO شما را بهبود بخشد.

بازاریابی تبلیغات کلیکی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

اکنون که با بازاریابی کلیکی آشنا شده‌اید ممکن است تصور کنید که این نوع بازاریابی کلیکی فقط برای مشاغل بزرگ و شرکت‌هایی با سرمایه چند میلیون دلاری مناسب است. اما نکته جالبی که وجود دارد این است که مشاغلی با بودجه تبلیغاتی بیشتر هیچ مانعی برای مشاغل کوچک‌تر نمی‌شوند. مشاغلی که می‌توانند به خوبی حوزه خود را به دست بگیرند و یک محصول یا خدمات منحصر به فرد و خاص را ارائه دهند، می‌توانند با بودجه محدودتری از تبلیغات پشتیبانی شده استفاده نمایند.

اما مشاغل و کسب‌وکار‌ها تنها گروهی نیستند که می‌توانند از بازاریابی کلیکی استفاده کنند. بسیاری از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس فنی هم می‌توانند برای بهبود بازاریابی مجموعه خود، برای لیست‌های تبلیغاتی اقدام کنند. علاوه‌بر این کسانی که خدمات تخصصی مثل کلینیک‌های پزشکی یا دندانپزشکی یا متخصصان تغذیه و … ارائه می‌دهند، می‌توانند از بازاریابی تبلیغات کلیکی استفاده کنند.

مراحل تبلیغات کلیکی

برای شروع تبلیغات PPC، کسب و کارها ابتدا باید پلتفرمی را برای تبلیغات انتخاب کنند. گوگل ادز محبوب ترین پلتفرم است که بیش از 90 درصد از جستجوهای آنلاین در گوگل انجام می شود. سایر پلتفرم های محبوب عبارتند از تبلیغات بینگ، تبلیغات فیس بوک و تبلیغات توییتر.

هنگامی که یک پلتفرم انتخاب شد، مشاغل باید تبلیغات خود را ایجاد کنند. این شامل ایجاد نسخه تبلیغاتی، انتخاب کلمات کلیدی برای هدف، و تعیین بودجه برای کمپین است. کپی آگهی باید جذاب، واضح و مرتبط با کلمات کلیدی مورد هدف باشد.

پس از ایجاد تبلیغات، باید راه اندازی و نظارت شود. تبلیغ‌کنندگان باید کمپین‌های خود را به‌طور منظم نظارت کنند و در صورت لزوم، تنظیمات لازم را برای اطمینان از حداکثر نتایج انجام دهند.

در نتیجه

 تبلیغات PPC روشی موثر برای کسب و کارها برای دستیابی مستقیم به مخاطبان هدف، سنجش میزان موفقیت کمپین ها و کنترل هزینه های تبلیغاتی است. با استراتژی و اجرای صحیح، تبلیغات PPC می تواند ابزار قدرتمندی در زرادخانه بازاریابی آنلاین یک کسب و کار باشد.

به نظر شما

چگونه کسب و کارها می توانند از تبلیغات PPC برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص و افزایش آگاهی از برند استفاده کنند؟ برخی از اشتباهات رایج مشاغل هنگام اجرای کمپین های PPC چیست و چگونه می توانند از آنها اجتناب کنند؟

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

بیشتر بدانید!

با خواندن سایر مواردی که با این موضع مرتبط هستند

تبلیغات

داستان سرایی در تبلیغات: چگونه تبلیغات رپورتاژ می تواند ارتباط عاطفی با مشتریان ایجاد کند

شاید این سؤال در ذهنتان پیش بیاید که رپورتاژ آگهی چیست؟ به بیان ساده باید گفت که رپورتاژ آگهی همان طور که از نام آن پیداست شکلی از آگهی ست که در قالب گزارش تهیه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب از جنبه‌های مختلف به آن خواهیم پرداخت و از چیستی تا نحوه نوشتن و انتخاب رسانه برای انتشار آن صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بدانید »
تبلیغات

تسلط بر هنر فراخوانی: هر آنچه که باید بدانید

کال تو اکشن و هدایت کاربر به سمت آن، یکی از چندین و چند هدف تولید محتوا به شمار می‌رود. در واقع، اقدام کردن در دنیای وب نیز ویژگی‌های مشابهی با دنیای فیزیکی دارد؛ با این تفاوت که اقدام‌های دنیای وب به ترکیبی از ذهن و سرانگشتان کاربران نیاز دارند.

بیشتر بدانید »
تبلیغات

گوگل ادز

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات آنلاین قدرتمند است که به کسب و کارها در هر اندازه ای اجازه می دهد تا به مخاطبان هدف خود دست یابند و ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنند. با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، کسب و کارها می توانند کمپین هایی برای تبلیغات جستجو، تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدیویی ایجاد کنند که کلمات کلیدی و مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهند.

بیشتر بدانید »